♡ Maailman paras porkkanakakku ♡

FOCUS ON FASHION | Ruoka, Uncategorized

En sanoisi oleva mikään porkkanakakkujen ylin ystävä, mutta tällä ohjeella tulee niin herkullisia kakkupaloja, että voin helposti väittää tämän olevan suunnilleen maailman parasta. Ottakaahan resepti talteen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tarvitset! Pohja: 3 kananmunaa, 3 dl sokeria, 3 dl vehnäjauhoja, 2 tl leivinjauhetta, 1 ½ tl vaniljasokeria, 3 tl kanelia, n. 4 dl porkkanaraastetta, 150 g voita (sulatettuna). Kuorrutus: 100 g voita, 200 g maustamatonta tuorejuustoa, 3 dl tomusokeria.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tee näin! Vaahdota ensin munat ja sokeri – Yhdistä kuivat aineet keskenään – Lisää muna-sokerivaahtoon varovasti vuorotellen jauhoseosta, porkkanaraastetta ja sulatettua rasvaa. Sekoita tasaiseksi ja lisää leivinpaperilla vuorattuun vuokaan tai uuninpellille (uuninpellille tehdessä kannattaa tuplata taikinamäärä) – Paista 200 asteessa noin 30min – Anna pohjan jäähtyä – Vaahdota huoneenlämpöinen voi ja tuorejuusto – Lisää vielä tomusokeri ja levitä kuorrute kakun päälle. Halutessasi ripottele koristeeksi hasselpähkinä- tai mantelirouhetta.

Kuorrutustakin kannattaa jähmettää jonkun aikaa, jos on löysähköä, mutta itsehän en luonnollisesti malttanut. Tää on kerta kaikkiaan ihan taivaallista! ♡ ♡ ♡ ♡ 

Maistuisko sulle?


Kategoriat: Ruoka, Uncategorized | Avainsanoina | 81 vastausta

May I introduce to you..

FOCUS ON FASHION | Uncategorized

Uskaltaisinkohan jo kertoilla, miksei postauksia ole viime aikoina kuulunut (ja jos onkin, niin ovat olleet säälittävää piiperrystä hah). No, Stuba tuli taloon.

stuba2

IMG_20130726_191453

stuba3

stuba

On kyllä niin vajukki, mutta kuitenkin äärimmäisen ystävällinen ja hyväkäytöksinen koiruus. Eka yö meni itkuskellen, mutta nyt sujuu jo ihan hissukseen. Ilahduttavaa äidin mielestä oli myös se, että autossa ensimmäinen äännähdys ei ollut wuff vaan oikeaoppisesti äännetty miau. Sittemmin nimi Stubakin on väistynyt ja ollaan vahingossa alettua kutsua poikaa mirriksi….. Kiva huudella karvaisen mirrinsä perään pitkin peltoja ja kyliä. Pakko kai saada toi stuba vielä elvytettyä takaisin käyttöön. :D

Muru on sekarotuinen, mutta sen tarkemmin en toistaiseksi ala hänen sukujuuriaan eritellä, ihan vaan välttääkseni pätemisintoiset ja kauhuskenarioita maalailevat hc-koiraihmiset (oikeesti, yksi rasittavimmista ihmisryhmistä, no offence :D). Voi kuitenkin olla, että muutan mieleni ihan pian tai viimeistään sitten, kun stupidosta muovautuu joku hullu luonnehäiriöinen raatelija ja oon pulassa piskini kanssa.. Ei siinä kyllä mitään kovin haastavia rotuja pitäisi olla, eiköhän me siis pärjäillä!

♡♡♡♡♡

 


Kategoriat: Uncategorized | Avainsanoina , , | 68 vastausta

Turun parhaat kampaamot (lukijoiden suosikit)

FOCUS ON FASHION | Hiukset, Kauneus, Uncategorized

Päivän parhaisiin tuli sen verran paljon kampaamovinkkejä, että aattelin jakaa ne kaikille vielä näin erillisessä postauksessa. Tänään varaan ajan jonnekin näistä!

ehdottomasti paras kampaamo on paalupaikalla sijaitseva parturi-kampaamo millenium ja sieltä kampaaja Riina! olen käynyt kyseisellä kampaajalla jo 8 vuotta ja kertaakaan en ole pettynyt tulokseen :) osaa leikata ja värjätä juuri sellaiseksi kun itse haluaa, vaikkei kamalan tarkasti selittäisikään. hinta ei mielestäni ole kauhean korkea, itsellä maksaa n. 90e väri+leikkaus (mutta mulla todella pitkät ja paksut hiukset!)-emmppu

Niin tykkään näistä “Päivän parhaat” postauksista, niin kivaa luettavaa! Ja turkulaisen kampaamovinkki on ainakin Forumista löytyvät 11 hetki ja Clipp, sekä Kauppiaiskadulla sijaitseva Kampaamo Atelje :) -vivi

munkin täytyy tulla suosittelemaan kampaajaa…. Lempparini parturi-kampaamo helmi sijaitsee itäisen pitkäkadun ja kaskenkadun risteyksessä. Sieltä kannattaa kysyä siniä, vaikka kyllä ne muutkin on sikahyviä!! :) -Henna

Mun lempikampaamo on Aninkaistenkadun Salve ja siellä Sonja on mun vakiokampaaja!:) Edullista ja loistavaa jälkeä! Aika kiirusta siellä kyllä yleensä on, että voi olla ajat kiven alla… -heeka

Ehdottomasti lempparikampaaja on Humalistonkadulla sijaitseva Studio i’mpro:n Anna. Ihan mieletön tyyppi ja ainakin mun kohdalla aina saanut aikaan just sellaset hiukset kun oon halunnut vaikka en kauheen tarkasti osaa usein edes selittää mitä haluan :D Olin niin fiiliksissä kun ekan kerran yhen kaverin suosituksesta kävin tuolla ja sen jälkeen en oo enää muulle kampaajalle mennyt! Jos tykkäät että kampaaja höpoöttelee ja juttelee paljon niin ehdottomasti kannattaa mennä Annalle! :) Ja hintakin tosi edullinen opiskelijalle raidat + leikkaus jotain 65e pintaa. -ida 

Kannattaa kokeilla Sokoksen W Hyvä olo hoitolan kampaamo :):)loistava palvelu, ammattitaisoiset kampaajat ja paikkakaan ei ole hassumpi! Pesupaikan katossa vaihtuu väri ;) -Tiija

Hiusten Aika Linnankadulla. Ihan paras! Oon käynyt jo monta vuotta ja joka kerta oon ollu tyytyväinen :) Kerrankin tuntuu että menee kampaajan kanssa ajatukset ihan yksiin! Ja edulliset hinnat, mulla raidat ja latvojen siistiminen yleensä n.60e luokkaa. Mulla tosin paljon vähemmän tukkaa kun sulla, en tiiä vaikuttaako hintaan :D -Maj

Parhaat raidat tehdään ehdottomasti Ateljessa ! Lopputulokseen ei tarvitse ikinä pettyä jos jotain luonnollista hakee. Paikka on aivan omaa luokkaansa, ihanan reuntouttava tunnelma. -P

Suosittelen Hiushuone Kerhoa siinä Yliopistokadulla. Kivoja työntekijöitä ja opiskelijat saavat -10& alennusta. :) -Jenna

Hiushuone Kerhon puolesta liputan mäkin, ja siellä ehdottomasti Timo <3 Ah, rakkautta!! Tänään viimeksi kävin ja ihanat on kutrini <3 -emmmi

Täältä tulee myös pisteet Hiushuone Kerholle ja erityisesti Villelle! Sekä tukasta että ripsiräpsyttimistä :) -maimai

Forumin Clipp on paras mitä Turusta löytyy! -jonnnnna

Yazz Hair Humalistonkadulla. Ihan mah-ta-va, varsinkin luottokampaajani Sirkku! :) oon monta kaveriniakin tonne vieny ja kaikki on tehny Sirkusta luottokampaajansa :D Sirkku tekee tosi tyylikkäitä ja kivoja leikkauksia ja värjäyksiä ja värit on semmosia helliä ja luonnonmukasia :) viimeksi kävin välipäivinä ja nyt tukassani on aivan ihana liukuvärjäys, rakkausprosentti vähintään 100 !! suosittelen with all my heart ! :) -martta

Kampaamo Tunteella ja sieltä Petra, hyvä tyyppi, kivaa jälkeä ja plussana turun parhaat opiskelija-alennukset!;) -Piitsu

Butik Turku Brahenkadulla! Ja siellä Katja! :-) -Anna

Ehdottomasti Hair Mondo hämeentiellä. Tyksiä vastapäätä kotipizzan vieressä. Hinnat ei päätä huimaa, huomattavasti edullisempaa kuin keskustan kampaamoissa. Lisäksi heiltä saa opiskelijat -10 % alennuksen. :) -iidy

Mä puolestaan suosittelen Rock’n Stylea Hämeenkadulla. Oon itse etsinyt pitkään Turusta hyvää kampaamoa, ja nyt löytyi! Mun hiukset leikkasi ja värjäsi Nelli. -Manile

Lisääkin ehdotelmia saa vielä laittaa kommenttiboxiin!


Kategoriat: Hiukset, Kauneus, Uncategorized | Avainsanoina , , | 22 vastausta