VIIKONLOPPUNA OLEN..

FOCUS ON FASHION | Yleinen

..käynyt lauantaivisiitillä lempparikaupungissani Turussa moikkaamassa lempparityyppejäni

..ihaillut pyörällä ohi ajanutta aikuista miestä, joka lauloi go go power rangers

..suunnitellut pitkästä aikaa namsiatuntia (vedetään toisinaan tilauksesta ryhmille namsiaa, vaikkei meidän yritys enää elossa olekaan)

..hullaantunut keväästä ja lämmöstä – miten ihanaa, kun voi jättää paksun kaulahuivin pois ja vaihtaa takin kevyempään 

..rakastunut Porin Reposaareen – ihana paikka meren äärellä ja kaupungin paras ravintolakin sijaitsee juuri siellä!

..laskeskellut, että enää kaksi vaivaista viikkoa vappuun eli kesän aloittajaisiin. Joka vuosi tuntuu yhtä uskomattomalta, että kesä tosiaan saapuu tälläkin kertaa.

..harkinnut tekeväni pitkästä aikaa kevätmuodin ABC-postauksen, mutta todennut, että mitä sitä ihminen muuta kevääseensä tarvitsee kuin nappiverkkarit, kissalasit ja ruutukuosia!

..vähän liikuttunut joka kerta nähdessäni taivaalla muuttolintuja

..kironnut taloutemme hajonnutta imuria. Koirankarvoja kaikki paikat täynnä ja imuri rikki – buu!

..huomannut olevani koukussa kaneliin – sitä tekee mieli laittaa ihan kaikkialle!

..todennut, että olisi ehkä korkein aika tutustua podcastien maailmaan? Kaikki puhuu niistä ja kaikki tekee niitä, mutta itse en ole vielä kuunnellut yhtäkään.

..ihmetellyt, että miten kaksi kokonaista vapaapäivää voi hujahtaa näin nopeasti ohitse?


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina | 1 vastaus

11 VUOTTA BLOGIA

Onhan se ihan hullua, että jo 11:sta vuoden ajan tämä blogi on ollut päivittäin ajatuksissani. Joskus vähän enemmän ja toisinaan vähemmän, mutta ihan joka ikinen päivä blogin syntyhetkestä lähtien tämä oma tekele on pyörinyt mielessä tavalla tai toisella. Jopa sitäkin hullumpaa kuitenkin on se, että tiedän siellä olevan tyyppejä, jotka ovat olleet matkassa aina ekoista vuosista lähtien. En voi mitenkään kertoa, kuinka paljon arvostan teitä kaikkia, jotka olette jaksaneet juttujani ja elämääni seurailla. KIITOS!

kuva: moodphoto

Tässä pieni testi kaikille pidempiaikaisille lukijoille. Jos vastaat kyllä yli viiteen kysymykseen, olet viihtynyt täällä todella pitkään!

Muistatko jätesäkkigaten? (En itsekään ihan muista, miten tämä meni, mutta suivaannuin jonkun lukijan jostakin kommentista niin pahasti, että päädyin pukeutumaan jätesäkkiin :DD)

Luitko postauksen, jossa kerroin jonkun tiirailleen asuntoani yöllä postiluukun kautta?

Olitko paikalla, kun blogissani jaettiin 100 pullollista shampoota nopeimmille?

Näitkö, kun esittelin turkoosia ylioppilasmekkoani?

Muistatko ABC-postaukset kevään ja syksyn muodista?

Menitkö lankaan, kun huijasin aprillipäivänä olevani telkkarissa klo 19:00? 

Onko sullakin ikävä niitä aikoja, kun blogeissa oltiin varomattoman rehellisiä ja avoimia?

Muistatko, kun postauksia tuli peräti kaksi päivässä? (hehe, nykyään ehkä kaksi kuukaudessa)

Oletko ollut mukana asuessani niin Forssassa, Turussa, Helsingissä kuin Porissakin?

Seurasitko blogeja Blogilistan kautta? (jos muuten jotain asiaa on ikävä, niin legendaarista blogilistaa)

Muistatko ensimmäisen asuntoni parvekkeen seinän asukuvien kautta?

Oletko mennyt kauppaan herkkuostoksille launtaikarkkipostausten innoittamana?

Muistatko mikä oli blogini ensimmäinen osoite blogspotissa? xxxxxjaxxxxxx.blogspot.com

Muistatteko jotain muuta hassua (ja mitä!)?

Instagramin puolelta löytyy synttäreiden kunniaksi arvonta, jonka palkintona on ihan mahtava Mádaran kasvojenhoitosetti. Jaossa tuotepaketti, joka sisältää Smart -sarjan hiilinaamion, silmänympärysvoiteen sekä päivävoiteen (palkinnon arvo n. 100€).  Ota @sallajokin seurantaan, tykkää arvontakuvasta ja olet mukana kisassa!


Avainsanoina | 12 vastausta

TURKULOVE

Olin eilen pitkästä aikaa piipahtamassa lempparikaupungissani Turussa ja voi vitsit miten kodilta siellä tuntuukaan! Ysitien päättyessä tuomiokirkon tornin nähdessäni multa pääsi ihan itku, kun tuntui niin hyvältä nähdä oma rakas Turku pitkän tauon jälkeen. Vähän luulen, että joskus vielä palaan Turkuun lopullisesti. Tai sitten en. Joka tapauksessa kaupungilla on ihan poikkeuksellisen lämmin paikka sydämessäni ja sinne suuntaan aina tosi mielelläni.

Kierrettiin melkein kaikki suosikkipaikat ja lounas nautittiin vakkaristi Delhi Darbarissa, vaikka Aurakadun ravintoloitakin olisi ollut aika kova ikävä. Kuulemma kaikkia kivoja uusia paikkojakin auennut Turkuun paljon! Pitää ehdottomasti järjestää samanlainen turkupäivä lähitulevaisuudessa uudestaan ihan jo pelkän ruuan vuoksi. Olen aina ollut sitä mieltä, että kaupungin ravintolatarjonta on poikkeuksellisen loistava, jos vertaa muihin Suomen suurimpiin kaupunkeihin. Ehkä koko Suomen paras intialainen (kertokaa, jos jossain muualla on haastaja – matkustan vaikka Ouluun saakka hyvän intialaisen ruuan toivossa), useita hyviä lounaspaikkoja, Kaskiksen kaltaisia huippuravintoloita, erinoimasta italialaista Sergio’sissa, Niskan peltileipiä ja vaikka mitä. Ja kaikki mahtavat kahvilat siihen vielä päälle!

Voi Turku. Ehkä parempi lopetella tämä postaus tähän, etten haikeuksissani tilaa jo muuttoautoa ovelle. Se on vaan jännä tunne, kun tuntee kuuluvansa jonnekin ilman mitään varsinaista syytä. Voisi luulla, että se fiilis tulee vain siitä, että asuin Turussa liki kymmenen vuotta, mutta voin kertoa, että ainakaan synnyinkaupunkini Forssa ei aiheuta samaa 18:sta asutusta vuodesta huolimatta (jännä).

turkulove turkulove2

Kuka muu on pohjattoman rakastunut Turkuun?


Avainsanoina , | 14 vastausta