ELÄMÄNOHJEITA ITSELLE – MUISTA NÄMÄ

Harvemmin joudun muistuttamaan itseäni suuresta unentarpeesta tai siitä, että ei saa luovuttaa. Ne jutut ovat niin syvään rakennettuina minussa, että olisi mahdotonta unohtaa. Listasin kuitenkin muutamia elämänohjeita, jotka toisinaan saattavat painua hetkellisesti unholaan, vaikka ovatkin ihan supertärkeitä ja totisinta totta.

♥ Älä elä elämääsi muiden odotusten mukaan. Tee jatkossakin hulluja juttuja, vaikka se ei olisi millään tapaa normaalia. Normaalius on tylsintä, mitä on olemassa.

♥ Kaikella on tarkoituksensa, sattumaa ei ole

♥ Osta kukkia – harva ostos piristää yhtä paljon kuin tulppaanikimppu

♥ Käy mahdollisimman usein kirppiksillä. Ja Turussa.

♥ Älä ikinä opi hyväksymään epäreiluutta – siitä saakin suuttua

♥ What goes around comes around. Pidä hyvät välit Karman kanssa.

♥ Muista lotota aina välillä

♥ Kaikkeen tottuu, ihan kaikkeen, ikäviinkin asioihin

♥ Käytä silmänympärysvoidetta

♥ Älä luovu lapsenmielisyydestä. Käy huvipuistoissa, keinu ja sniikkaile itsesi pomppulinnaan tilaisuuden salliessa.

♥ Optettele sietämään muutoksia, jos haluat elämän olevan rikasta ja vivahteikasta.

♥ Ota riskejä

♥ Hengaile metsässä

♥ Haaveile isosti. Älä häpeä haaveilla mahdottomaltakin tuntuvista asioista.

Mitä ohjeita itse antaisit itsellesi?


Avainsanoina , | 8 vastausta

TAKAISIN TÄHÄN PÄIVÄÄN

FOCUS ON FASHION | Yleinen

Bella-blogit, kaupallinen kampanja

 

Kaupallinen yhteistyö / Nordea

Yhdessä (okei, aika monessakin) asiassa olen täysin kivikautinen ja kaukana tämän päivän tavoista toimia. Nimittäin pankkipalveluissa. Minä olen se, joka ei osaa siirtää rahaa napin painalluksella, se, jolla ei ole ainuttakaan appia (edes omaa verkkopankkia) puhelimessaan, se, joka kävi viime viikolla pankkikonttorissa hukkuneiden tunnuslukujensa perään kyselemässä ja se, joka kuuli hetki sitten ensi kertaa mm. avainlukusovelluksesta. Minä se olen! Varsinainen ihme, etten laskujani käy konttorilla saakka maksamassa.

Nyt olen kuitenkin päättänyt siirtyä nykyaikaan kuultuani liian monta naljailua mm. siitä, etten kykene siirtämään rahaa kuin istumalla kotona tietokoneen ääreen. Rillien takaa tirkistelen vuoroin avainlukulappua ja vuoroin näyttöruutua, jolle näppäilen yksisormijärjestelmällä tilinumeroita, summia ja tunnuksia. Ja muistinko jo mainita, että olen kuluneen puolen vuoden aikana ravannut ainakin neljästi pankkikonttorilla saakka milloin missäkin hädässä? Yleisin syy viime aikoina on ollut se, että verkkopankin tunnari on pudonnut hatarasta päästäni. Tämän kaiken perusteella iäkseni voisi arvioida n. 100 vuotta alle kolmenkymmenen sijaan.

Olen mukana Nordean blogikampanjassa, joka oli varsinainen onnenkantamoinen, sillä minä jos kuka olin pienen sivistyksen tarpeessa. Vai että tänä päivänä sitä on tunnuslukusovelluksia ja rahansiirtopalveluita ilman vartin kestävää numerosarjojen näppäilyrumbaa pöytäkoneen äärellä – aikamoista. Mm. nämä Nordean mobiilipalvelut latasin puhelimeeni saman tien:

Tunnuslukusovellus – Nordea Tunnusluvut -sovelluksella tunnistaudut ja vahvistat tapahtumia verkko- ja mobiilipankissa sekä Nordea 24/7-palvelussa. Sovelluksella maksat turvallisesti myös verkko-ostoksesi ja tunnistaudut muiden palveluntarjoajien palveluihin.

Nordea Pay – Nordea Pay –sovelluksella (Android ja iOS) maksat ostoksiasi lähimaksukortin tavoin ympäri maailman. Myös iPhonella maksaminen onnistuu Apple Payn avulla. Lompakko alkaa pian olla kokonaan historiaa!

Siirto – Nyt voit unohtaa pitkät tilinumerot ja käteisen maksaessasi vaikka leffamaksuja kaverille tai nettikirppisostoksia. Maksut siirtyvät reaaliaikaisesti Siirto-käyttäjien välillä helposti ja turvallisesti.

Jospa sitä tästä alkaisi varovainen paluu nykyaikaan! Kertokaahan olenko ainoa, jolla on mennyt näinkin huonosti kaiken pankkiasioinnin suhteen? Yllättävän pitkälle kuitenkin sain pötkittyä ilman elämää huomattavasti helpottavia mobiilipalveluita. Kaikkein karmein omakohtainen kokemukseni sattui viime keväänä Roomassa, kun tunnusluvut olivat jälleen tipahdelleet muistiarkistoistani ja meinasin sen seurauksena olla melkoisessa pulassa. Italiasta päästyäni ryntäsin kaivamaan unohtuneita tunnuksia järkälemäiseksi painuneesta mappi ö:stä vain huomatakseni, että olin jättänyt avainlukukorttini hotelliin kolmentuhannen kilometrin päähän. Huojentavaa, että nyt on viimein kaikki tarpeellinen aina mukana ja omassa puhelimessa.

Nordean sivuilta löytyy lisää hyödyllistä infoa kaikille kanssasisarille!


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina , | 4 vastausta

HUOMENNA HIETSUN KIRPPIKSELLE!

FOCUS ON FASHION | Yleinen

Hei te! Mikäli satutte liikkumaan huomenna torstaina Hietsun kirpputorin liepeillä, niin tulkaahan kurkkaamaan minun ja ystäväni Hannan myyntipöytä (nro 16). Ollaan myymässä aamu kympistä eteenpäin niin kauan kun tavaraa ja energiaa riittää. Itselläni on myynnissä lähinnä vaatteita (XS-M) ja kenkiä (38-39) sekä joitakin asusteita. Sen verran ison keon olen saanut taas kasatuksi, että toivon, ettei tarvitsisi kovin suurta lastia enää takaisin kotiin kantaa!

image

HIETSUN KIRPPIS / LÖNNROTINKATU 34 / TO 27.7. KLO 10 –>


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina , , | Vastaa