VÄSTÄRÄKISTÄ VÄHÄSEN

FOCUS ON FASHION | Yleinen

Kotikadulla kipsutellut västärkki muistutti, että kesään on matkaa enää vähäsen.

Ihan kohta saa upottaa varpaansa aamukasteiseen nurmikkoon.

Ihan kohta on se päivä, kun emmitään voiko sitä nyt jo ihan oikeasti siirtyä lyhyempiin lahkeisiin.

Ihan kohta saadaan hymyillä runsaina kukkiville voikukkarykelmille.

Ihan kohta öisinkin on valoisaa.

Ihan kohta taas muistetaan, kuinka hyvältä kesäsateen jälkeen tuoksuu.

Ihan kohta bikinikätköjen tonkiminen muuttuu ajankohtaiseksi.

Ihan kohta juostaan ampiaisia karkuun.

Ihan kohta jonotetaan jätskikiskalle viilennyksen toivossa.

Ihan kohta on kesä.

Toisaalta aika kivaakin, että tämä kaikki on vasta edessä – muistetaan nauttia keväästä yhtä antaumuksella!


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina | Vastaa

LOMA ROOMASSA

FOCUS ON FASHION | Yleinen

Koko blogi on viime aikoina ollut yhtä Roomaa, ja on sitä kyllä vielä tämän yhden postauksen verran. Vikat kuvat ja mietteet matkasta tulee nimittäin tässä!

Kuten olen jo moneen kertaan toistellut – Rooma hurmasi huolella. Nähtävää oli vähän liiankin kanssa, sillä enää en muista puolikaan kaikista upeista kirkoista ja nähtävyyksistä, joissa vierailimme. Jokaisen kadun varrelta löytyi jotakin kuvaamisen arvoista. Kaikista suurimman vaikutuksen kuitenkin tekivät Pantheon sekä Colosseum. Pantheonin kohdalla oli vaikea ymmärtää, miten jokin niin vanha rakennus voi yhä tönöttää niin tukevana ja kauniina pystyssä. Koluttiin toki myös Di Trevit, Galleria Borgheset ja muut läpi, mutta nuo kaksi vanhusta sykähdyttivät kaikkein syvimmin. Ensi kertaa varten jäi odottelemaan mm. Vatikaani ja Pietarinkirkko näköaloineen. 

Ehkä parasta koko matkassa oli airbnb:n kautta vuokrattu asuntomme, joka oli kuin pikkuruinen mökki roomalaisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Terassilta pääsi tikkaita pitkin talon katolle, jossa päädyinkin makaamaan öljyttynä yhden aurinkoisen aamupäivän. Se jos mikä teki pitkän talven jälkeen hyvää! Toinen parhaiden asioiden listalle pääsevistä jutuista löytyi osoitteesta Via Venti Settembre 60. Siellä sijaitsi aivan jumalainen gelateria La Romana. Niin herkullisia jätskimakuja, että taisimme käydä äidin ja siskoni kanssa yli puolet läpi. Ei ehkä tarvitse erikseen mainita, että jätskiä tuli syötyä aavistuksen liikaa. Kuten myös pizzaa. Pakko silti tehdä heti viikonloppuna omassa uunissa artisokalla ja mozzarellalla täytettyä pizzaa! Artisokka kuuluu olennaisena osana roomalaiseen keittiöön ja sitä kannattaakin sinne matkustaessaan syödä. Maistuu niin risotossa kuin sen pizzankin päällä!

Matkalla tutustuin myös aperitiiveihin ja mielestäni kyseinen konsepti pitäisi rantauttaa heti meille Suomeenkin. Ostat yhden drinkin ja saat herkutella paikan tarjoamilla alkupaloilla samaan hintaan. Ilmeisesti joissakin aperitivopaikoissa alkupalat myös ovat alkupaloja, mutta ainakin Momart Cafessa tarjolla oli niin pastaa, pizzaa, salaattia kuin couscoustakin sekä paljon pikkunaposteltavia, kuten piirakoita ja leipiä. Momart Cafen löytää osoitteesta Via XXI Aprile 19.

romeq romeqw

Voi kunpa voisin teleportata itseni edes muutamaksi tunniksi takaisin näihin maisemiin! 


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina | 4 vastausta

ROOMALOVE

FOCUS ON FASHION | Yleinen

Voi Rooma! Aivan käsittämättömän ihmeellinen paikka. Vaikken häpeäkseni ole kummoinenkaan historiafriikki, niin täällä jos missä alkaa kyllä meneet vuosisadat ja -tuhannet kiinnostaa todenteolla. Ihan mielettömän upeita paikkoja tuli nähtyä eilen, enkä malta odottaa minne tie vie meitä tänään. Tuntuu siltä, että tänne pitää palata vielä uudemmankin kerran. Kaikkea, tai edes pientä murto-osaa, ei millään ehdi nähdä neljässä (oikeastaan kolmessa) päivässä.

Sää on ollut aika ihanteellinen, vaikka iltaisin iskeekin pieni vilu. Päivä- ja yölämpötilojen ero on niin valtaisa, että mukaan olisi voinut ottaa sekä bikinit että toppatakin. Harmikseni, en älynnyt pakata kumpaakaan. Onneksi on trenssi ja useampi neuletakki sekä oma terassi, jossa voi kekkuloida missä tamineissa huvittaa. Seuraavaksi ajattelinkin suunnata juuri sinne nauttimaan lempeästä aamuauringosta aamiaisen kera. Perusteellisempaa Rooma-postausta ja enemmän kuvia luvassa heti kotiin palattuani! Suuren suuri kiitos vielä kaikille matkavinkkejä antaneille – niitä tullaan takuulla hyödyntämään!

Ihanaa pääsiäistä ja rentouttavaa lauantaita kaikille! 


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina | 4 vastausta