RUISSITON KESÄ

FOCUS ON FASHION | Yleinen

Ruissiton kesä – ennakko-oletukseni: se ei voi mitenkään olla hyvä (tai ainakaan erityisen mieleenpainuva). Tänä vuonna kävi kuitenkin niin, etten yksinkertaisesti älynnyt rynnätä lippujahtiin riittävän ajoissa, vaan vasta muutama viikko sitten hoksasin, että ainiin Ruisrock, sehän on ihan pian. Aiempina vuosina mulla on aina ollut koti tai ainakin asunto Turussa, joten ehkä näistä olosuhteiden muutoksista johtuen pääsi käymään näinkin kriittinen lipsahdus. Tuska syvenee syvenemistään jokaisen katsomani somepäivityksen myötä. Sillä kyllähän te tiedätte, rakastan Turkua ja rakastan Ruisrockia ihan pohjattoman paljon.

Olen kuitenkin aina ollut sitä mieltä, että on hyvä kokeilla erilaisia juttuja, jotta tietää mikä itselle sopii. Nyt kokeilen kesää ilman Ruissia. Odotukset eivät ole korkealla, mutta luulen, että tämä vastoinkäyminen luo raivon ja itseinhon tuloksena syntynyttä energiaa, joka auttaa nauttimaan loppukesästä entistä suuremmalla draivilla. Ehkä loppukesä ei olisi yhtä mieletön ilman tätä äärimmäisen negatiivista kokemusta? Aiotaan silti kavereiden kanssa pakata kamat kassiin ja suunnata huomiseksi Turkuun nauttimaan Suomen kauneimman kesäkaupungin parhaasta kesäviikonlopusta. Pelkkä turkulainen ilmasto saa yleensä mielialani kohoamaan.

Muuten kesä on ollut aika mainio. Olen mökkeillyt paljon, pussaillut lehmiä, käynyt Lapissa, järkyttynyt RMJ:ssä (olin aavistuksen liian vanha niihin ympyröihin), seilannut pitkin poikin Suomea, kikattanut sekä Särkänniemessä että Linnanmäellä, elänyt jäätelöllä, ostanut satojen eurojen edestä mansikoita, veneillyt ja ollut kiitollinen jokaisesta kesämekkokelpoisesta päivästä. Vielä on muutama to do -juttu mielessä ja sen voin ainakin luvata, että yhdetkään haluamani festarit eivät enää jää väliin!

IHANINTA RUISSIA KAIKILLE TIENSÄ SINNE LÖYTÄVILLE, NAUTTIKAA!


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina , , | 2 vastausta

KUKA OLEN?

FOCUS ON FASHION | Yleinen

Itseäni rasittaa lukea blogeja, joista ei käy heti ilmi kirjoittajan elämäntilanne, ikä ja kaikki muu oleellinen. Siispä tässä kevyt koonti minusta ihmisenä:

-Olen Salla ja takana on 29 vuotta elettyä elämää (henkinen ikä max 19)

-Synnyin Forssassa ja lukion jälkeen muutin Turkuun, jossa viihdyin 9 vuotta. Turusta lähdin Helsinkiin 2017 tammikuussa ja 2017 joulukuussa löysin itseni Porista (still shocking).

-Täällä Porissa asun neljän hengen kommuunissa eli mulla on kolmen kämppistä (järjestely on havaittu melko epäihanteelliseksi mielenterveydelleni, mutta elämänkokemuksena enemmän kuin mielenkiintoinen)

-Kaikkein kallisarvoisin asia elämässäni on maailman komein koiralapseni Stuba, joka täytti toukokuussa 5 vuotta

-Koirasta huolimatta olen enemmän kissaihmisiä 

-Toiseksi tärkein asia elämässäni on kesän odottaminen ja neuroottisia piirteitä omaava säänkyttäys sekä siitä jauhaminen

-Olen kirjoittanut blogia tänään 18.6.2018 n. 11 vuotta ja 3 kk

-Blogin lisäksi työskentelen lastentarhanopena ja sisällöntuottajana

-Rakastan ruokaa, kokkaamista ja herkuttelua. Osani koko maan yhteenlasketusta jätskinkulutuksesta on arviolta 23%.

-Sairaushistoria: lapsuusiän epilepsia, kasvain suussa x 2, satunnaista pyörtyilyä

-Olen hysteerinen ihmissuhdepihtari ja salaan poikaystävieni olemassaolon viimeiseen saakka (vauvapalsta opetti olemaan hiljaa)

-IG: @sallajokin. Instagramissa päivityksiä huomattavasti blogia useammin.

-Pituutta 171 cm (tuosta yhdestä sentistä on tosin ollut vähän vääntöä)

-Juuri nyt: telkkarissa jalkapallo-ottelu ja kädessä elämäni ensimmäinen pitkävetolappu. (Englanti voittaa neljällä maalilla)

Jäiköhän jokin juttu vielä askarruttamaan vai oliko tämä tarpeeksi tyhjentävä?


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina | 4 vastausta

VIIKONLOPPUNA..

FOCUS ON FASHION | Yleinen

..kävin Tampereella moikkaamassa ihan pikkuriikkistä Pena-vauvaa, jolla oli takanaan vasta kolme viikkoa maanpäällistä elämää (lapsen virallinen nimi ei luojan kiitos ole Pena)

..hyödynsin tottakai Tampereen pizzatarjonnan ja roudasin kolme laatikollista Sitkoa kotiini

..kävin samalla reissulla kampaajalla, koska olin lauantaiaamuna erehtynyt värjäämään hiukseni violetiksi. Luulin käyttäneeni ihan tavallista sävyttävää ainetta, mutta kolme minuuttia levityksen jälkeen luin tarkemmin pakkauksen tuoteselostetta ja maininta ”shokkiväri” sai haukkomaan henkeä. Päädyin lotraamaan käsittelyn jälkeen niin sitruunalla kuin fairylläkin, mutta koska omat konstit eivät tepsineet, oli turvauduttava ammattilaisen apuun. 

..luin mielenkiinnolla itseäni koskevaa Jodel-keskustelua, joka sai toteamaan, että keskustelun aloittaja oli ihan oikeassa: Poria tulee solvattua vähän liikaa. Johtunee siitä, että mulla ja Porilla on vähän sellainen viha-rakkaussuhde. En ole vielä täysin myyty tälle paikalle, vaikka kesä on tehnyt tehtävänsä ja pientä ihastumista on ollut ilmassa. 

..poikkesin ihailemassa Rauman puutaloidylliä ja Poroholman biitsiä. Turussa asuessani kävin toisinaan nauttimassa Naantalin tunnelmasta ja Helsingissä asuessani puolestaan Porvoon meiningistä. Raumalla on ihan sama fiilis kuin noissa kahdessa!

..poukkoilin pitkin nettiä kyttäillen, missä kaikkialla on kesäalet jo alkaneet. Saldo oli lopulta aika laiha, mutta mm. yhteistyökumppanillani Ihanuus Lingeriellä starttasi alennusmyynnit tänään!

KIVAA ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE! ♥


Kategoriat: Yleinen | Avainsanoina | 2 vastausta